Віктор Загреба ([info]viktoza) wrote,
@ 2007-11-01 12:28:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
пиявочний маркетинг. трохи про фінансову грамотність
за останні дні вже двічі стикнулися з таким цікавим видом маркетингу - безкоштовно впарювати споживачам щось халявне і дуже привабливе. але це щось буде з них висмоктувати гроші, наче пиявка кров.

перший раз нам впарили стартовий пакет Jeans на касі в "Пузатій Хаті". кажуть "це вам подарунок". я, звичайно, згадав заяву директора УМС-МТС Паші Павловського про те, що "МТС не буде продовжувати гонитву за абонентами, роздаючи безкоштовні пакети, як це роблять наші конкуренти", та дідько з ним. я цьому москалю поганому ніколи й не вірив, як і всій його конторі. взяли цей пакет. можемо комусь подарувати - пишіть в коменти.

аж тут сьогодні прийшли в ПриватБанк, аби забрати замовлену раніше дебетну картку Visa Electron, і побачили таке... що Jeans просто ховається!

трохи передісторії. у 2006 році ми зробили тут кредитку, аби вистачило грошей влаштувати весілля в Карпатах. я вже тоді здогадувався (хоч і не був особливо фінансово грамотним), що умови цього кредиту трошки невигідні для нас.... 3% на місяць від суми кредиту, тобто 36% річних.

картка була на 3 роки і жерла купу наших сімейних грошей. влітку 2007 року ми вирішили не тягнути з цією "пиявкою" і у вересні внесли останній платіж, вийшли в нуль та написали заяву на розірвання договору. банківські працівники спробували нас відмовити - мовляв, нехай лежить, раптом знадобиться. але ми наполягли і здали карту.

так от, сьогодни приходимо забрати свій Electron, а нам кажуть: "Заповніть ще форму на кредитку! ми її вже для вас зробили!" і показують вже виготовлену кредитну картку MasterCard. я кажу - дякую, ми місяць тому такої кредитки позбулися, нам НЕ ТРЕБА її, ми НЕ ПРОСИЛИ. а нам її тупо парять - "це подарунок, вона неактивована, можете не користуватися" і те де.


я би ніколи не погодився  брати цей "презент", якби в цьому відділі не працювала наша стара знайома. вона сказала тихенько "Вітя, ти просто ніколи не працював в таких зверських конторах. Знаєш, що за це нам буває, коли клієнт відмовляється забирати кредитку?". ми вирішили, щоб не підставляти знайому, взяти цю карту, а потім через пару тижнів написати ще одну заяву про розірвання цього договору і здати кредитку назад. якщо повториться - то знову. поки вони нас не внесуть в якийсь особливий список :)

яка мораль цієї історії? кредитна картка виглядає в очах персічного українця якимось великим досягненням науково-технічного прогресу, яке тепер (О ЩАСТЯ!) доступне і в Україні. до того ж, як запевняє банк, її виготовлення безкоштовне (і, як ми бачимо, робиться навіть без заяви клієнта!), відсотки - дуже маленькі або взагалі відсутні, зате стільки переваг...

а що ж насправді?
насправді з клієнта стягують 36% річних (може й більше - я ще не розібрався). при цьому, якщо ви даєте цьому банку кредит (тобто відкриваєте депозит), він вам запропонує тільки 11-14%. а сам банк бере кредити в інших банках чи в НБУ взагалі під (скажіть скільки?)%.

зараз в портфелі ПриватБанка 18 мільярдів гривень кредитів фізичним особам. можна трохи прикинути навіть без калькулятора, і стає зрозуміло, чому цей банк роздає кредитки наліво і направо. бо ніщо не може бути настільки вигідним, як оці "подарунки". плюс є один підводний нюанс: якщо ви розраховуєтесь кредиткою в торгівельній мережі, то ця мережа платить банку комісію від суми, яку ви витратили. такий собі легальний "відкат", яки банк отримує за ВАШ - тобто клієнта - рахунок.

я вже не кажу про те, що велика кількість людей завдяки таким акціям підсідає на кредитну голку, з якої потім буває дуже тяжко злізти. от би цей банк разом з кредитками роздавав якісь підручники з фінансової грамотності та планування особистого бюджету...



(Post a new comment)


[info]zzzulfiya
2007-11-01 11:21 am UTC (link)
дякую за репортаж, Вік, всі кругом впарюють і це має насторожувати. Бо нікого не їбе (сорі) твій чи чийсь іще окремо взятий добробут.
Банки - це перші вороги гаманця.
А про приватбанк я взагалі мовчу. Я би там ніколи би не завела рахунку, просто принципово навіть, блять.
Вибач, що емоційно.

(Reply to this) (Thread)


[info]viktoza
2007-11-01 11:31 am UTC (link)
дякую за комент, Зульфія,
>Банки - це перші вороги гаманця.
це точно.
>Бо нікого не їбе (сорі) твій чи чийсь іще окремо взятий добробут.
це теж точно.

може, щось варто зробити в цьому напрямку?

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]zzzulfiya, 2007-11-01 11:41 am UTC
(no subject) - [info]viktoza, 2007-11-01 12:25 pm UTC

[info]dali_bude
2007-11-01 12:21 pm UTC (link)
> А про приватбанк я взагалі мовчу. Я би там ніколи би не завела рахунку, просто принципово навіть

+1

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]viktoza, 2007-11-01 12:24 pm UTC
(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 12:25 pm UTC
(no subject) - [info]dali_bude, 2007-11-01 12:34 pm UTC
(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 12:36 pm UTC
(no subject) - [info]dali_bude, 2007-11-01 12:42 pm UTC
(no subject) - [info]skovalyov, 2007-11-01 01:40 pm UTC
(no subject) - [info]dali_bude, 2007-11-01 01:42 pm UTC
(no subject) - [info]skovalyov, 2007-11-01 01:46 pm UTC
(no subject) - [info]dali_bude, 2007-11-01 02:02 pm UTC
(no subject) - [info]dali_bude, 2007-11-01 02:06 pm UTC
(no subject) - [info]pobot, 2007-11-01 02:38 pm UTC
(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 08:34 pm UTC
(no subject) - [info]pobot, 2007-11-01 09:05 pm UTC
(no subject) - [info]pobot, 2007-11-01 09:05 pm UTC
(no subject) - [info]avatorl, 2007-12-27 10:53 am UTC
(no subject) - [info]drug123, 2007-11-01 01:59 pm UTC
(no subject) - [info]skovalyov, 2007-11-01 02:02 pm UTC
(no subject) - [info]pobot, 2007-11-01 02:36 pm UTC

[info]skovalyov
2007-11-01 01:39 pm UTC (link)
А откуда такая ненависть конкретно к "Приватбанку"?

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]pobot, 2007-11-01 02:21 pm UTC
(no subject) - [info]skovalyov, 2007-11-01 02:22 pm UTC
(no subject) - [info]pobot, 2007-11-01 02:25 pm UTC
(no subject) - [info]comrade_molotov, 2007-11-01 04:25 pm UTC

[info]photus
2007-11-01 11:29 am UTC (link)
правільна, мачіть казлов 8)

(Reply to this) (Thread)


(Anonymous)
2007-11-01 11:57 am UTC (link)
яка ти агресивна... ужас...
о, мене забанив віктоза :)

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 12:00 pm UTC
(no subject) - (Anonymous), 2007-11-01 12:06 pm UTC
(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 12:11 pm UTC
(no subject) - (Anonymous), 2007-11-01 12:49 pm UTC
(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 12:52 pm UTC
(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 12:54 pm UTC
(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 12:56 pm UTC
(no subject) - (Anonymous), 2007-11-01 01:04 pm UTC
(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 01:07 pm UTC
(no subject) - [info]giggster, 2007-11-01 01:45 pm UTC
(no subject) - (Anonymous), 2007-11-01 01:53 pm UTC
(no subject) - [info]giggster, 2007-11-01 01:44 pm UTC
(no subject) - (Anonymous), 2007-11-01 02:15 pm UTC
(no subject) - [info]giggster, 2007-11-01 02:17 pm UTC
(no subject) - (Anonymous), 2007-11-01 03:16 pm UTC
(no subject) - [info]giggster, 2007-11-01 03:19 pm UTC

[info]en_vision
2007-11-01 11:46 am UTC (link)
З приватбанку пішов рік тому (підприємницькі рахунки, картка і пристойний депозит), обходжу його десятою дорогою і всі раджу те саме.

(Reply to this) (Thread)


[info]viktoza
2007-11-01 12:20 pm UTC (link)
і в який пішов? з підприємницькими рахунками.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]en_vision, 2007-11-01 12:25 pm UTC
(no subject) - [info]czardas, 2007-11-01 01:24 pm UTC
(no subject) - [info]skovalyov, 2007-11-01 01:42 pm UTC
(no subject) - [info]karmayeshe, 2007-11-01 03:54 pm UTC
(no subject) - [info]skovalyov, 2007-11-01 03:56 pm UTC
(no subject) - [info]karmayeshe, 2007-11-01 03:58 pm UTC

[info]photus
2007-11-01 11:52 am UTC (link)
піляттть! вони ще й смски шлють з нагадуванням про активацію картки ггггг
"виданая вам крєдітка номєр такой-то ожидаєт актівациі, отправтє смс с тєкстом блаблабла.."

(Reply to this) (Thread)


(Anonymous)
2007-11-08 03:05 pm UTC (link)
Ги! ;-) Нащо було давать правильний номер?

(Reply to this) (Parent)


[info]selfhiker
2007-11-01 11:56 am UTC (link)
дяк за інфу.

(Reply to this) (Thread)


[info]viktoza
2007-11-01 12:20 pm UTC (link)
користуйтеся!

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]selfhiker, 2007-11-01 12:32 pm UTC

[info]zzzulfiya
2007-11-01 12:00 pm UTC (link)
до речі, стосовно мобільних операторів.
МТС став ше отстойніше. я тримаю власний номер на контракті "різдвяний мінімальний". там 5 номері, на які я дзвоню по 0 копійок.
це найвигідніші контрактні умови. оскільки власний номер мені потрібен ізза того, щоби люди, які мене знають кілька років могли мене знайти, я його поки тримаю. вчора прийшло смс "переходите на контракт "єбонашка" (умовно називаю), бла-бла. Зрозуміло, МТС тепер хоче позбутись "різдвяних мінімальних", які цього року запровадив, щоб лайфу не віддати абонентів, а тепер переманює, лохує, щоб під видимими "перевагами" навішати додаткових грошей по каонтракту.
но хуй їм. я не перейду, а з часом взагалі від них від"єднаюсь назавжди, коли з"явиться розумна приємна альтернатива.

(Reply to this) (Thread)


[info]photus
2007-11-01 12:02 pm UTC (link)
єбонашка ггггг клас.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]viktoza, 2007-11-01 12:23 pm UTC
(no subject) - [info]photus, 2007-11-01 12:24 pm UTC
(no subject) - [info]ingoo, 2007-11-01 12:35 pm UTC
ріклама ;) - [info]oximets, 2007-11-01 02:55 pm UTC

[info]karmayeshe
2007-11-01 12:21 pm UTC (link)
дивлюся третій сезон британського серіалу Hustler, там шахраї (!) майже кожну серію по банках проїзджаються :) кредитку маю в приваті, оскільки роблю інтернет-оплати

(Reply to this)


[info]ingoo
2007-11-01 12:32 pm UTC (link)
от якби ти ще в метро їздив - сволочі з МТС при купівлі кожного проїзного...

MasterCard просто почав наступ на ринок. він був в жопі, і нині ціла компанія, отже вони добре бабло банку платять, за те що їх картички. хочуть хоч 10% ринку зайняти

напиши про це колонку в суспільство для Вікторіх Геращенко

(Reply to this)


[info]odd_n_nasty
2007-11-01 01:24 pm UTC (link)
дякую за полєзну інфу
от тіки мій боярін як узяв кредитку так досі не закриє - хоча я його вже півроку умовляю....
з них самих причин.
може ти, Вітька, його надоумиш?

(Reply to this)


[info]czardas
2007-11-01 01:26 pm UTC (link)
Не совсем понял - в чем проблема-то? В том, что вам предлагают взять кредитку или стартовый пакет? Ну не берите и всего делов. Или берите и выбрасывайте. Но причин возмущаться определенно нет.

(Reply to this) (Thread)


[info]skovalyov
2007-11-01 01:51 pm UTC (link)
А мне при "Приватбанк" открыл счёт "Ощадна книжка" при выпуске карты, и до сих пор туда каждый месяц капает 10 гривен. Пройдут годы, рухнет банковская система Украины, и я буду как те "жертвы Сбербанка СССР" со "сгоревшими тысячами", о которых сейчас так заботится Тимошенко. :)

(Reply to this) (Parent)

(no subject) - (Anonymous), 2007-11-01 01:51 pm UTC

[info]wiewior_ka
2007-11-01 01:57 pm UTC (link)
В мене теж недавно була цікава історія ц їхньою кредитною карткою. Коротко суть проблеми: потрібно було заплатити на рахунок в Приватбанку 75 грн., а в банку мені сказали, що якщо я не відкрию у них кредитку, це будк коштувати 20 грн. (вдумайтесь - перерахувати 75 і за це заплатити 20). Послала їх і пішлі до конкуренції, де це коштувало 2 грн. :)

(Reply to this) (Thread)


[info]viktoza
2007-11-01 08:57 pm UTC (link)
піпєц. це на картковий рахунок щось покласти хтіла?
я чув, що це вони зараз всім парять ці кредитки. буквально всучують, і будь что будет. чуть лі не при вході роздають - поки не візьмеш, в банк не зайдеш :)

(Reply to this) (Parent)


[info]giggster
2007-11-01 02:17 pm UTC (link)
а мені мтс подобається. (ховається за шафу)

(Reply to this) (Thread)


[info]sonnyak
2007-11-01 06:53 pm UTC (link)
підтримую маю контракт вже три роки :)

правда не копійки не витратив ::)))

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]giggster, 2007-11-01 06:55 pm UTC

[info]suputnyk
2007-11-01 03:44 pm UTC (link)
ще один приклад завуальованого виманювання грошиків зауважив днями у метро, де розміщена реклама від Жилєт-лучче-для-мущіни-нед. вони пропонують принести свій старий станочок для гоління, обіцяючи натомість дати якийсь космічний трансформер з п*ятьма ггг лезами (чому, цікаво, не 7 чи 10?). отримавши такий шикарний гаджет, ти підсаджуєшся на купівлю дорогих лез.
разводка нібито дріб*язкова, але подається мало не як благодійність. стиль аналогічний історії з кредитками.

(Reply to this) (Thread)


[info]viktoza
2007-11-01 09:01 pm UTC (link)
точно, супутник! ю а інкредіблі райт!

в мене колись в юності була бритва жилет мак 3 (тоді ще ставили тільки жалюгідні 3 леза ггг), та з спеціальною антизапальною гелевою смужкою. запам'яталося, що незважаючи на мою м'якеньку юнацьку щетину, ці бритви забивалися дуже швидко і ніфіга не брили. а комплект лез коштував дай боже. якось на 2 курсі в мене не було бабла, і я купив одноразові жилетки з 2 лезами (такі сині). і був в шоці - вони голять набагато краще, а коштують разів в 10 дешевше!! і працюють довше.
викинув "мак 3" і користуюся цими одноразовими.

коли бачу рекламу "5 лез" - ржу. :))) це, мабуть, для тих, хто тільки почав голитися, і ще не має такого життєвого досвіду, як ми з тобов.

це тема для окремого посту.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]suputnyk, 2007-11-02 07:52 am UTC
(no subject) - [info]ukrainian2, 2007-12-04 03:21 pm UTC

[info]murlo_meshanina
2007-11-01 04:24 pm UTC (link)
Привет! Вы добавлены в сообщество "Big Money" ( http://community.livejournal.com/big_money ).
Напишите, пожалуйста, о Сообществе в своем ЖЖ (согласно Правилам Сообщества)!
Скопировать текст для публикации в своем ЖЖ можно отсюда:
http://murlo-meshanina.livejournal.com/53089.html

(Reply to this) (Thread)


[info]viktoza
2007-11-01 09:08 pm UTC (link)
done.

(Reply to this) (Parent)


[info]igordaily
2007-11-01 05:16 pm UTC (link)
наш банківський сектор ще занадто рахітичний щоб ним добровільно користуваться)

(Reply to this)


[info]othersideofwind
2007-11-01 05:18 pm UTC (link)
більшість країн живе з картками
проблема лиш в тому, що більшість людей (як користувачів карток, так і пламєнних поклонніков кеша) елементарно не вміє планувати свій особистий бюджет
бо яка різниця, чи людина, не вміющи розрахувати свої доходи і запити (витрати) бере гроші з кредитки, чи вона їх бігає "стріляє червонця до получки" по знайомих, колегах, родичах і т.п.? особисто я різниці не бачу
більш того, я на кредитній картці заробляю (смішній копійчини, канєшно, але вони капають, а я не в мінусі:)))

(Reply to this) (Thread)


[info]viktoza
2007-11-01 09:09 pm UTC (link)
во-во. я це і мав на увазі, пишучи останнє речення в пості. треба людей вчити фінансовій грамотності, а не всучувати їм послуги, до яких вони не готові.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

(no subject) - [info]othersideofwind, 2007-11-02 12:15 pm UTC

[info]maygutyasik
2007-11-02 08:31 am UTC (link)
А тепер уяви яке "жирне" для ПБ родовище наша компанія, де всі "сидять" на зарплатних картах цього банку. Недавно для всіх надрукували кредитки і приходили роздавати, правда мене це зразу насторожило тому з першого розвороту послав їх нах. Правда 1 раз смс таки прийша. ))
Я помічаю тенденцію що всі навколо трублять про 50-100% збільшення ринку, збільшення бізнесу і все таке. Для заходу - це просто мега прибутки, недарма майже всі вітчизняні банки перекуплені західними. Будьте фінансово мудрими - і ніяка ситуація не поставить вас на коліна.

(Reply to this)

Ніфіга не зрозумів - навіщо всі ці складнощі з кредитом
[info]skapirus
2007-11-03 02:03 pm UTC (link)
Мені Приватбанк подібним же чином, як тобі впарив кредитку Унівесральна можливістю влазити в борг на 7000 грн. Важливе "але" - ти не платиш проценти, якщо виходиш на нуль або більше нуля скоріше ніж за місяць. Я зробив трохи інакше: я не влазив в борг, а просто поклав на картку 500 гривень на усілякі поточні витрати, тому якщо я не витрачу більше своїх 500 грн, то з мене в принципі ніякі відсотки вони не зможуть взяти. Стан рахунку дивлюся через інтернет. Не розумію, де підводні камені в такому підході???

(Reply to this) (Thread)

Re: Ніфіга не зрозумів - навіщо всі ці складнощі з кредит
[info]viktoza
2007-11-08 08:01 am UTC (link)
так, дійсно, може ця картка має сенс для проведення інтернет-платежів (мастеркард, все-таки). і може вона не є чимось загрозливим, якщо використовувати її як дебетну.
але ж ви не думаєте, що банк роздає ці картки з благодійності? ;)
мабуть, переважна більшість людей все-таки використовують їх для кредитування.
от і виходить: емітує банк, наприклад, 100 карт "кредитка" і починає парити своїм клієнтам (як мені і тобі). 10 людей одразу посилають банк нахуй (як [info]maygutyasik), 10 людей вирішують користуватися нею як дебетною і не влізати в мінуси (як ти і [info]realysilverfish), ще 30 людей думають "нехай лежить, раптом гроші будуть терміново потрібні".
а решта 50 людей приходять додому, кажуть "уявіть собі, мої рідні, нам банк подарував картку на 7000 гривень! давай-но купимо телевізор "соні", про який ми давно мріяли! і комп'ютер дитині. і фотоапарат. а гроші віддамо швиденько по 200 грн з кожної зарплати". і ніхто з них не думає, що 36% річних - це невиправдано багато, і що можна взяти набагато дешевший споживчий кредит.
в результаті ці прості люди компенсують банку всі витрати на обслуговування карток таким як ви, розумним. ;)

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Не можу не погодитися... - [info]skapirus, 2007-11-08 08:42 am UTC
Re: Не можу не погодитися... - [info]ukrainian2, 2007-12-04 03:27 pm UTC
Re: Не можу не погодитися... - [info]skapirus, 2007-12-04 10:52 pm UTC

[info]dmitry_fenechka
2007-11-06 05:41 pm UTC (link)
одново разу відкривау собі кредитку шоб мені на неї гроші кидали зарплатні... та при заповненні вказау шо у мене є контракт УМС... потім на той контракт начислили 1000 грн, а картку усьо два рази використау... Всьо! Іноді і ніштякі дають!

(Reply to this)


[info]realysilverfish
2007-11-07 05:45 pm UTC (link)
Користуюсь їх кредиткою при безготівковій оплаті. Жодних відсотків :)

(Reply to this)


(Anonymous)
2007-11-08 02:58 pm UTC (link)
Хєх....
1. Маючи кредитку, прийшов до висновку, що до певної міри це зручно. Принаймні, якщо поряд є кілька(!) (бо якщо він поряд один - він як правило не працює) банкоматів того банку, який її обслуговує і якщо це зарплатна картка, що не допускає кредиту. Кредит в банку - це страшне діло. тому що крім видимих відсотків які з тебе тягнуть є ще купа невидимих, про які ти не знаєш і які в угоді з банком написані або між рядками або мале-е-енькими буковоками, що читати треба в подозрітєльне скло. До речі, і з зарплатною кредиткою був пикол, коли з мене зняли 27 копійок за те, що двічі в той же день поцікавився залишком. Умови в них такі... А те, що там лежать МОЇ гроші і банк ними користується і відсотків я не отримую (роект зарплатний) - нікого не цікавить.
2. Щодо дій всіх продажних контор (банків в тому числі) - вони звичайних людейвважають безмозглим електоратом, якому можна спочатку підкинути гарну цяцьку на гачку. А як він його заковтне поглибше - доїть як сидорову козу. Так що, звикаємось з цим, читаємо книгу "Работа с наглым и образованным клиентом" (пробігала така недавно) і спокійно посилаємо всіх нафіг з їх пропозиціями віддаті їм ваші гроші.

(Reply to this) (Thread)


[info]ukrainian2
2007-12-04 03:24 pm UTC (link)
1. Зазвичай на залишок коштів на зарплатній карточці нараховуються відсотки, у нашому банку - 5% річних, здається і в Авалі так було.

(Reply to this) (Parent)


[info]avatorl
2007-12-27 10:48 am UTC (link)
А мені в Приватбанку пропонували "написати письмову відмову від тієї картки" (!!!) http://avatorl.livejournal.com/33242.html

(Reply to this)


Create an Account
Forgot your login or password?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…