?

Log in

No account? Create an account

Мій старий ЖЖурнальчик

Практик і теоретик сталого туризму, місцевого розвитку і транспортної політики

Previous Entry Share Next Entry
Нова дорога на Буковель
viktoza
Всі гірськолижники та сноубордисти знають, що найбільша проблема карпатського курорту гірськолижного центру "Буковель" - транспортна. Так-так, хоч цей центр катання і розташований у глухому селі Поляниця, проблема заторів та парковок тут у високий сезон не менша, ніж в Києві. Якщо питання парковок минулого року було більш-менш вирішено завдяки будівництву двох 5-поверхових паркінгів, то ось затори в години пік - вранці на в'їзд, ввечері - на виїзд - були тим, що найбільше псує враження.

Минулої неділі я вирішив покататися на велосипеді і заодно перевірити чутки про нову дорогу на Буковель, яка йде з Яблуницького перевалу. Чутки виявилися правдою. Ось вона - нова дорога, яка має звільнити туристів від необхідності стояти в заторах:



Теплий асфальт. Коли я був, асфальтові машини працювали вже метрів за 300 від траси Яремче-Ужгород - мабуть, зараз вже асфальтування повністю завершено.



Спробуйте уявити обсяги земляних робіт. І їхню вартість.



Ширина дороги - 8 метрів. Це на метр більше, ніж стара дорога через. Власники придорожніх хат і ділянок в цьому присілку Яблуниці раптово стали мільйонерами - як їхні сусіди з Поляниці 10 років тому.



Дорога набагато мальовничіша, ніж стара, бо місцями йде на висоті > 1100 м над р.м. На задньому плані - вершини Говерла і Петрос



Десь половина дороги вже покрита розміткою. До речі, нова дорога набагато стрімкіша ніж стара (стара взагалі майже рівна, бо йде по долині річки). Тут же - круті підйоми і спуски, в поєднанні з закритими поворотами. Це все значить, що будівельникам та доглядачам дороги треба особливо дбати про безпеку, бо ризик ДТП з тяжкими наслідками тут взимку буде високий.

До речі, на одному зі спусків я розігнався (нагадую, на велосипеді) до 70 км/год.



На жаль, природа Карпат постраждала від нової дороги. На фото - заїзд на великий штучно розрівняний майданчик - судячи з усього, там будуть готелі і ресторани з виглядом на Говерлу



А тут дорога закінчується і починається "Буковель". Загальна тривалість нового шляху - десь 8-10 км (забув зробити замір). Приблизно ця дорога пролягає ось так:




Як резюме, можу сказати що:
  • Дорога хоч і вже заасфальтована, але ще недобудована. Потрібно в деяких місцях зробити узбіччя, майже всюди встановити відбійники (я вже писав про потенційну небезпеку цієї траси) і дорожні знаки. Але роботи активно ведуться - схоже, до кінця листопада все буде зроблено
  • Карпатська флора і фауна навряд чи радіють з нової дороги. Але гірськолижний спорт сам по собі антиекологічний. Я і сам люблю кататися на лижах, що тут ховатися. Тішить те, що дорога бодай іде не по території Карпатського національного парку (хоча, як і "Буковель", розташована дуже поруч з ним).
  • В принципі, з новою дорогою покращиться доступ туристів до "Буковелю", а це означає більше туристів - білше заробіток для місцевого населення. Також цьому доступу має сприяти запуск поїзда "Київ-Ворохта", що вже анонсувала "Укрзалізниця".
  • Нова дорога в комбінації зі старою роблять класне кільце для велосипедних шосейних тренувань!  Довжина кола 28 км, сумарний набір висоти десь метрів 600 (за відчуттями), покриття якісне, машин мало. Треба подумати як запустити цю тему для шосейників в рамках "ВелоКраїни".
  • Хоч частина населення і непогано заробляє завдяки великому зимовому турпотоку, але місцева громада (яку уособлюють органи самоврядування) отримає від "Буковеля" лише проблеми. В першому реченні я натякнув, що "Буковель" де-юре - це не курорт. І категорично не хоче ставати курортом, хоч скільки про це просять його власників і менеджмент. Бо стати курортом означає взяти обов'язок платити курортний збір - невелике відрахування в місцевий бюджет з кожного квитка. Місцева влада має за ці гроші ремонтувати дороги, будувати тротуари, робити освітлення, утримувати швидкі допомоги, вивозити сміття і так далі (все це насправді потрібно і "Буковелю" також). Але наші великі бізнесмени - великі рагулі, і хочуть платити чим менше. Ну добре хоч, фірма "Скорзонера" зареєстрована в Яремче і платить тут податки (хоча, підозрюю, більшість прибутку "переливається" своїм фірмам ще до сплати податків, і звіти в податкову подаються мінусові).
  • До речі, "Буковель" вже давно посадив на зарплату депутатів Поляницької сільради, які одностайно голосують по всіх буковельських питаннях (в першу чергу, земельних). А на цих виборах вони також пропхали свою людину на посаду сільського голови. Так що незабаром можна очікувати перейменування села "Поляниця" на "Буковель".
Але останні два пункти - це тема для іншого посту, або навіть журналістського розслідування.

А поки що - запрошую на Буковель взимку, новою дорогою! :)


  • 1
а колись там так тихо було

Нова дорога йде з Яблуницького перевалу до Буковеля - якщо їхати з Яремче чи з Івано-Франківська - то не подорозі, чи не так? Тобто, вона більше розрахована на транспорт із Закарпатської сторони?

Ну чого ж "не по дорозі" - всього на якихось 3 кілометра довше. З закарпатської сторони потік машин на Буковелі - максимум відсотків 15% від того, що з боку Татарова. Ну, трохи трафіку ще є з Яблуниці (там багато готелів і садиб). Але я думаю, ця дорога для всіх, не тільки для тих хто з цього боку їже. Підозрюю, в критичні дні (сорі за фразеологізм) вони влаштують якесь регулювання - будуть перенаправляти трафік на нову дорогу, аби не було невиправданого затору на старій. :) І так само ввечері будуть розганяти з мультипаркінгів машини в дві сторони, щоб не скупчувалися. Я сподіваюся.

чудово! а поки - велосипедна пауза:)

гарна новина! :)

Останній раз коли я ходив на Малий Горган з Яремче (приблизно рік назад) через пер. Переслоп, на перевал вже була практично збудована дорога зі сторони Бистриці зі сторони Яремче практично нічого не рухалось. Зараз напевно вже теж асфальт покладений адже звідти теж можна провести дорогу до Буковелю між вершинами М. Горган і Довбушанка. А взагалі я вважаю шо це паскудство ще трохи і в Карпатах не буде жодного кутку де можна сховатись від людей. Вже практично нема жодного маршруту в горах на якому можна було хоча б два дні йти і не зустріти людей. А згадайте як було класно в девяностих роках в Яблуниці чи Драгобораті коли не треба було пів дня шукати місце де залишити машину і не стояти годинам в чергах на підйомник. А зараз куди не плюнь там гендель, куди не глянь там люди і сміття. Хто останній раз був в урочищі Козмещик, як Вам подобаеться те шо там твориться? Ладно я почав занадто відхилятись від теми. Скажу лише одне: чи не задумуються люди які піднімають наші "курорти" і "бази відпочинку" чого до наших карпат їздять Поляки, Чехи, Литовці, Словаки 90% з них їздять за відпочинком в горах, а не за генделиками, ресторанами і кабаками.

спробуй дикий захід Чернівецької обл. - за Селятном і далі за куполами. Там мало б бути глухо.

За Селтином, за куполоами, а також район Чивчина це чи не эдині місця де важко зустріти людей.

Колись писали, що дорога буде проходити через заповідник "Горгани". Для цього навіть виперли її директора. Але по карті бачу, що вона там не проходить...

Ще більше народу... Хм...

нє, навряд. Бук так по-недитячому ціни задер, шо фіг його знає, може навпаки - "простор та роздольє" буде спостерігатися....
я троха акційними абонентами затарився, то не так боляче буде бити по кишені... а от ті, хто звик брати в сезон - таки неприємний сюрпоайз...

Буковель - це круто

Полезная информация. Думал дорога в другом месте будет...

ну все, тепер єврей Коломойський заробить ще більше грошей :)

Я чув, що по новій дорозі зроблять рух в один бік - зранку в бік Буковелю, а ввечері у зворотньому напрямку.

Запитання. На авто, на цю дорогу, зараз пропускають? А то кажуть, що там якийсь шлагбаум поставили...

Підтримую питання!
За достовірними джерелами, шлагбаум поставили на Драгобраті... і сидять там вуйки гроші збирають за проїзд...

Бо стати курортом означає взяти обов'язок платити курортний збір - невелике відрахування в місцевий бюджет з кожного квитка. Місцева влада має за ці гроші ремонтувати дороги, будувати тротуари, робити освітлення, утримувати швидкі допомоги, вивозити сміття і так далі (все це насправді потрібно і "Буковелю" також). Але наші великі бізнесмени - великі рагулі, і хочуть платити чим менше.
Якби ще цы гроші йшли туди, куди ти написав, а так це крім подорожчання білетів нідочого не призведе, оскільки дороги місцева влада буде робити по принципу: машина піска на дорогу, машина додому голові сільради. Так що бізнесмени ніфіна не рагулі, їм краще за свої гроші швидко і економно все зробити, ніж наповнювати кармани кровосісів.

  • 1